Historisk virksomhedsportræt til Fertin Pharma A/S Den seks minutter lange fortælling tager udgangspunkt i nutidens Fertin Pharma. Herfra skruer fortællingen tiden tilbage til 1915, hvor virksomheden får sin spæde start. Med dette udgangspunkt kommer seeren på en rejse op gennem tiden og oplever, hvordan vision, mission og værdier er en rød tråd gennem virksomedens 100 .. læs videre
Mere end 100 medarbejdere fra et dansk medicinalfirma er kommet tættere på værdierne ved hjælp af billeder, mobiltelefoner og en kreativ workshop. Visual Story og Arts in business hjalp medarbejderne i gang med selv at bearbejde og fortolke fire værdier ved hjælp af deres iPhones. Medarbejderne arbejdede både med stills og video og der kom .. læs videre
Visual Story tilbyder en afprøvet og medarbejderinvolverende metode til at udvikle dialogkort, der kan bruges i virksomhedens arbejde med at udvikle organisation og forretning. 10 sygeplejersker har været på en fotoworkshop som Visual Story og ARTS in BUSINESS har afholdt i samarbejde med Dansk Sygeplejeråd, Hovedstaden. I 3 uger har sygeplejerskerne taget billeder på arbejdspladsen, .. læs videre
Københavns Lufthavne har haft to kommunikationskonsulenter på kursus hos Visual Story. De visuelle udtryksformer vinder en større rolle i almindelige menneskers kommunikation og forståelse af verden. Alle ønsker at tale med hinanden ved hjælp af billeder. Også i en virksomhed som Københavns Lufthavne. Læs og se film om, hvad det betyder for den interne kommunikation .. læs videre
Visual Story har i samarbejde med Dansk AV Produktion udviklet et nyt filmbaseret undervisningsmateriale om Danmarks udviklingsbistand. Danmark og Verdens Fattige er et filmbaseret undervisningsværktøj, der engagerer og involverer eleverne i undervisningen på en sjov og afvekslende måde.
A Day er en anderledes virksomhedsfortælling, der giver plads til både smil og sansning. Genremæssigt lægger filmen sig i grænselandet mellem musikvideo, reklamefilm og ikke så meget virksomhedsfortælling, og det er både filmens styrke og svaghed. Læs anmeldelsen
Det er LEGOs kernefortælling og værdier, der vinder, og filmen er et modigt nytænkende eksperiment indenfor film og virksomhedskommunikation. Liselotte Michelsen og Peter Zeuthen har været i biografen og ser på filmen som film og som virksomhedskommunikation. Læs anmeldelsen
Den Artificielle Have Visual Story skal med ord, billeder og video skabe opmærksomhed omkring Jazztrommeslager Kresten Osgood og Dukketeater Svantevits iscenesættelse af digte af Lars Skinnebach og Lars Frost i forestillingen Den Artificielle Have . Forestillingen er first-mover-projekt, der kombinerer moderne dansk lyrik og musik med raffineret dukkespil for voksne. Forestillingen er aktuel d. 20,21,22 februar .. læs videre
Visual Story har produceret stills, fire film og et tv-spot, som indgår i en landsdækkende kampagne målrettet mennesker med læse og skriveproblemer. Mere en 1 mio. danskere læser og skriver ikke godt nok i forhold til de krav, der findes på nutidens arbejdsmarked. I dag skal næsten alle danskere kunne læse og skrive for at .. læs videre
Film skal informere praktiserende læger om, hvorfor og hvordan de skal bruge regionens forløbsprogram for KOL. Et forløbsprogram giver evidensbaserede anbefalinger til de praktiserende læger om, hvordan de bedst muligt behandler deres patienter indenfor et bestemt sygdomsområde. Forløbsprogrammet beskriver også opgavefordelingen og kommunikationen mellem de forskellige parter i patienternes behandling. Formålet er at sikre bedre og .. læs videre
Comment